Serwis www.operarara.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.

Opera Rara - Facebook Opera Rara - YouTube Opera Rara - LastFM Opera Rara - Flickr
Kraków
Krakowskie Biuro Festiwalowe
Capella Cracoviensis


 
Kraków – Światowe Miasto Festiwali 2016
 
Operarara TV
 
Sacrum Profanum
 
Muzyka dawna
 
Muzyka Klasyczna w Krakowie
 
Instytut Francuski w Polsce
 
 
 

Aktualności

Trzy recitale pokazały piękno ludzkiego głosu - zapraszamy na reportaż
Dodano: poniedziałek, 20 lutego 2017

Zobacz jak prezentowała się "Halka" Moniuszki w wersji wileńskiej
Dodano: czwartek, 16 lutego 2017

 

Germanico in Germania - zobaczcie reportaż
Dodano: wtorek, 14 lutego 2017

Teatr karnawału – podsumowanie Festiwalu Opera Rara 2017
Dodano: poniedziałek, 13 lutego 2017

U źródeł opery leży pragnienie zadziwienia. Zadziwienia połączeniem dramatu, słowa i muzyki, popisem przekraczającym granice, magią teatralnej iluzji. Festiwal Opera Rara w swej nowej odsłonie zdawał się przypominać właśnie o tej genezie gatunku – tyleż muzycznego, co widowiskowego. W trzytygodniowym festiwalu prezentującym różne oblicza opery wzięło udział ponad 4 tysiące uczestników.

Wielki łącznik idiomów – zakończenie festiwalu Opera Rara 2017
Dodano: sobota, 11 lutego 2017

Subtelnie zagrana suita instrumentalnych fragmentów Matthew Locke'a z muzyki do „Burzy” Szekspira, zwieńczona „Chaconną” Purcella, stanowiła poniekąd wstęp do małej, ale niewyczerpanej emocjonalnie opery, jaką jest Purcellowska „Dydona i Eneasz”. Wprowadzenie w styl angielskiej muzyki teatralnej z XVII wieku: z jednej strony na poły recytatywnej melodyki sięgającej ukształtowanej już tradycji francuskiej, a może nawet weneckiej (Cavalli), z drugiej melodii raz kapryśnych, raz niemal piosenkowo prostych (często zresztą powtarzanych zwrotkowo), rozpiętych na stałym basie (ground).