Serwis www.operarara.pl używa plików cookies zgodnie z opisaną polityką prywatności. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na użycie plików cookies.

Opera Rara - Facebook Opera Rara - YouTube


Kraków
Krakowskie Biuro Festiwalowe
Capella Cracoviensis


 
Kraków – Światowe Miasto Festiwali 2016
 
Operarara TV
 
Sacrum Profanum
 
Muzyka dawna
 
Muzyka Klasyczna w Krakowie
 
Instytut Francuski w Polsce
 
 
 

Aktualności

Zmiana lokalizacji koncertu 11 lutego 2018 roku
Dodano: poniedziałek, 11 grudnia 2017

Pragniemy poinformować, że koncert Waltraud Meier - Wagner konteksty - Wesendonck Lieder, zaplanowany na 11 lutego 2018, godz. 18.00 zmienia swoją lokalizację z Filharmonii im. K. Szymanowskiego (ul. Zwierzyniecka 1) na Salę Audytoryjną Centrum Kongresowego ICE Kraków (ul. Marii Konopnickiej 17).

Noc i Medycyna. Festiwal Opera Rara 2018 i jego estradowe wersje
Dodano: środa, 6 grudnia 2017

Obecność w programie festiwalu Opera Rara dwóch inscenizacji przygotowanych specjalnie na jego potrzeby wpisuje się w tradycję wydarzenia. Tym razem jednak mamy do czynienia nie z wydobytymi z zapomnienia perłami baroku: XX-wieczne dzieła z początku i końca stulecia intrygują tematyką i awangardowym charakterem muzyki. Tym ciekawsze będzie odkrywanie, jak zinterpretowane zostaną tym razem.

Na głos, fortepian i duszę. Mistrzowskie recitale w programie Festiwalu Opera Rara 2018
Dodano: czwartek, 30 listopada 2017

Wojna, miłość i zabawa – to tematy trzech jakże różnych mistrzowskich recitali wokalnych, które odbędą się w Filharmonii Krakowskiej. Wybitni soliści, frapujący repertuar oraz klimat intymności, jaki oferuje forma pieśni, czyli wokalnej liryki – to wystarczające atuty, by nie chcieć ich przeoczyć.

Muzyka triumfująca. Dwa zachwycające dzieła Charpentiera na festiwalu Opera Rara
Dodano: poniedziałek, 27 listopada 2017

Na snucie opowieści o muzyce za pomocą muzyki mogą sobie pozwolić tylko najwięksi kompozytorzy. Przez sobie współczesnych Marc-Antoine Charpentier traktowany był z góry, ale nie można ulegać złudzeniu siły większości – niechęć często wynika bowiem ze strachu. A było się czego bać – Charpentier swym talentem mógł śmiało konkurować z innymi francuskimi kompozytorami epoki, w tym z Lullym, ci jednak nie mogli pozwolić sobie na detronizację.

Angielska maska: Venus & Adonis na zakończenie Festiwalu Opera Rara 2018
Dodano: środa, 22 listopada 2017

Wigilia święta zakochanych i koniec karnawału zastaną nas na angielskim dworze, gdzie będziemy mieli okazję poznać charakterystyczny dla tradycji angielskiej rodzaj dramatu muzycznego zwany maską (ang. masque). Naszymi przewodnikami w podroży po dworach Karola II oraz Wilhelma III Orańskiego i Marii II będą dwaj wybitni kompozytorzy brytyjscy: John Blow i jego uczeń, zwany często „brytyjskim Orfeuszem”, Henry Purcell. Czy można wymarzyć sobie lepszą scenerię dla finału festiwalu muzyki dawnej?